tirsdag 16. mars 2010

Når en dør lukkes...


Når en dør lukkes...

Leiligheten vi bor i har (Tror jeg) originale dører...
Det er ganske høgt under taket og originaldørene er heller ikke etter "dagens standard" verken av mål, eller utførelse.

Jeg har alltid likt gamle dører, og disse har jeg IKKE lyst å bytte ut.
Saken er det at døra på badet, er ikke etter dagens forskrifter når det gjelder tilluft for luftsirkulasjonen i rommet, noe som gjør at badet til tider kan bli litt fuktig.

Vi har diskutert litt frem og tilbake om hva vi skal gjøre med dette, men en ting er sikkert; VI SKAL IKKE BYTTE DEN UT!

Alternativet er å skjære av nederste delen, eller å bore hull.

Jeg har fler ganger sett eksempler på eldre dører med hull nederst for lufting.

Jeg er litt redd for at utseendet på døra kan bli ødelagt om vi bestemmer oss for å kutte vekk de nederste cm, da er det jo ingen utvei...litt vansskelig å skjøte ei dør i etterkant vil jeg tro.
Borrer vi hull, kan jo dette sparkles om vi ikke blir fornøyd.

Noen der ute som har noen inspill på dette?

-Ada-

1 kommentar:

  1. Tja... Vet ikke helt hva jeg hadde gjort men Bestefar har lufting i badedøra si. Det er en slags "ventil" (?) med en skyvemekanisme. En liten knott du kan syve til siden så åpnes luftingen. Veldig knotete beskrevet men... :-) Tror nok jeg hadde fått tak i en sånn. :-) Gi meg et pip om jeg skal forklare nærmere eller stikke innom å ta bilde av den!

    SvarSlett